سفارش تبلیغ
صبا ویژن

راهنمای خرید مخزن آب شرب

خرید مخزن آب و راهنمای خرید مخزن آب شرب موضوع این مقاله است و ما میخواهیم به شما کمک کنیم که بتوانید یک خرید خوب داشته باشید.

جهت نگهداری و ذخیره‌سازی آب شرب بهداشتی ، آب تصفیه شده ، مخزن آب در مجتمع های مسکونی و کارخانه‌ها ، آبرسانی روستایی ، آبیاری قطره ای ، مخازن آب کشاورزی ، پرورش ماهی به روش سیلویی ، مخزن آتشنشانی ، تانکر حمل آب پشت کامیون و کاربری های گسترده ی دیگر مورد استفاده قرار می گیرد .

عموماً مخزن آب پلی اتیلن و یا تانکر پلاستیکی به صورت تک لایه ، دو لایه ، سه لایه و یا چهار لایه تولید می شود . اولین نکته ای که در رابطه با مخازن پلی اتیلنی باید بدانید این است که نفوذ نور خورشید به داخل مخزن، باعث ایجاد جلبک می شود در نتیجه باید از مخازن چند لایه استفاده کنید. مخزن سه لایه برای این امر یک انتخاب مناسب است و مخازن بیش از سه لایه برای مصارف دارویی پیشنهاد می شوند.

کاربرد مخازن ذخیره آب

اغلب برای ذخیره انبوه آب آشامیدنی مورد استفاده قرار می گیرند.موارد استفاده آن هارا به زیر اشاره کرد :

ذخیره آب شرب در مناطقی که لوله کشی ندارند

ذخیره آب مورد نیاز کارواش و قالی شویی

ذخیره آب مورد نیاز زمین های کشاورزی ، باغات ، مزارع

ذخیره آب مورد نیاز دامداری ، مرغداری ها

ذخیره آب صنایعی که برای خنگ کردن دستگاه های خود به آب نیاز دارند مانند ریختگری و تراشکاری

تأمین آب موردنیاز ساختمان هنگام قطع شبکه آب شهری:

در فصول گرم سال ، در ساعات اوج مصرف ، فشار آب شبکه شهری کاهش می یابد و مصرف کنندگانی که در مناطق شهری یا دارای جمعیت بیشتری هستند اغلب با مشکل قطعی آب مواجه می شود. در این مواقع با تکیه بر آب ذخیره شده در مخزن آبی و با کمک پمپ می توان این روزها را بدون مشکل سپری کرد.

کاهش فشار در شبکه آب شهری در ساعات اوج مصرف:

با حذف مکش مستقیم پمپ ها از شبکه آب شهری و تأمین آب از مخزن  آبی ذخیره، فشار ساکشن از آب شهر برداشته می شود.

 

حل مشکل فشار آب در طبقات بالای آپارتمان

حل مشکل فشار آب در طبقات فوقانی ادارات به دلیل افزایش مصرف و کاهش منابع آب برای بسیاری از هموطنان به یک چالش جدی تبدیل شده است. در سال گذشته که بیماری همه گیر Covid 19 یا Corona بر ما تأثیر گذاشته است ، مصرف آب نیز کمی افزایش یافته است. به خصوص اگر در طبقات بالا زندگی کنید ، مشکل افت فشار آب در ساختمان خود را بیش از سایر ساکنان احساس خواهید کرد.